تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۴۸۵۹۰۲
شاعر آئینی و ملی مازندران گفت: صلابت و ایستادگی در سروده رهبر انقلاب برای عملیات وعده صادق به تصویر کشیده شده است.
۰
plusresetminus
حماسه و ایستادگی در سروده رهبر انقلاب متبلور شد
 میثم رنجبر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» در مورد اشعار رهبری عظم انقلاب  درخصوص وعده صادق با تشریح اشعار اظهار کرد: اشعار سروده شده دارای روح حماسی بوده و روح حماسی در این اشعار نشان از دلی حماسی است که در مضامین این شعر گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: در این اشعار مؤلفه‌های گوناگونی چون ایثار و مقاومت نهادینه شده است که بیانگر چراغ راه بودند و در جهت روشنگری افکار عمومی سروده شده است.
 
این شاعر مازندرانی با اشاره به دیدار چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب با مداحان بیان کرد: رهبری داستان‌ها و اشعار مبتنی بر توصیف اعمال پهلوانی و بزرگی‌ها و افتخارات قومی را در تعریف سنتی، در غالب شعر حماسی سروده است و حماسی بودن این اشعار را می‌توان در همه ابیات شعر حس کرد.

رنجبر ادامه داد: علاوه بر حماسی بودن اشعار ردیف نیز در همه ابیات شعر رعایت شده است و بافت این شعر به صورت منظم در کنارهم چیده شده است.

وی گفت: کلمه مگریز‌ که بسیار هوشمندانه در بیت اول انتخاب شده است به معنای ایستادگی و مقاومت و ایثار در برابر دشمنان بوده است که در این شعر گنجانده شده است تا صلابت و ایستادگی را به تصویر بکشاند.

این شاعر آئینی ادامه داد: زمانی که شعر در بیت‌های آخر ناملایمت‌هایی را عنوان می‌کند در مورد افرادی سخن می‌گوید که با توجه به دوست بودنشان آب در آسیاب دشمن می‌ريزند و با ایجاد یاس و ناامیدی درصدد شکست نظام هستند.

رنجبر گفت: رهبر انقلاب اسلامی از این طریق خواستند به ایستادگی و مقاومت مردم این سرزمین در اشعار خود اشاره کند و بیان کنند که کسی توان مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد.

*سروده‌ی میثم رنجبر مسئول کانون شاعر آئینی و ملی مازندران، درباره عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی در استقبال از شعر رهبر معظم انقلاب

در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، رهبر انقلاب در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواند:
تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

در پی انتشار این سروده، میثم رنجبر از شاعران مطرح کشور با به استقبال رفتن از مصرعی از شعر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، غزلی را سرود که منتشر می شود:

موسای ما تو هستی، از جا نمی گریزیم
جان می دهیم و سر هم، اما نمی گریزیم

از جنس صخره گشتیم در جنگ باد و طوفان
نزدیک نیم قرن از دریا نمی گریزیم

هم غیر از ایستادن چیزی میان نباشد
می ایستیم و هرگز حتی نمی گریزیم

میدان جنگ را هم خالی نمی گذاریم
ما نیز در رکاب مولا نمی گریزیم

ما طالب شهادت از جان مرگ هستیم
امروز اگر که از این سودا نمی گریزیم

"هی هات من الذله"؛ هی هات..پس گرفتن؛
از آن چه را که کردیم امضا نمی گریزیم

ما رهرو حسینیم آری میان گودال،
حتی اگر بمانیم تنها، نمی گریزیم

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱