تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۸۵۸۹۶
فرمانده کل انتظامي کشور گفت: با حمايت‌هاي مجلس، دولت و قوه قضائيه و همراهي مردم اجراي طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندي ادامه خواهيم داد.
۰
plusresetminus
طرح عفاف و حجاب با قوت و هوشمندی ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.
رادان ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.  وی تصریح کرد: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزء اولین واحدها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مجلس پای کار برای اجرای طرح نور پلیس است و الحمدلله این طرح با موفقیت حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی اظهار داشت: امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

آقاتهرانی افزود: عفاف و حجاب جزو احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

وی بیان داشت: خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتی که مدنظر قرار می‌دهد برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند. بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

آقاتهرانی گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تاکنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

خبر دیگر اینکه، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از حمایت‌های خالصانه مردم نجیب ایران زمین و دیدگاه‌های قاطع اخیر رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه قضا در اجرای طرح نور قدردانی و تشکر کرد.

در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور درخصوص طرح نور (عفاف و حجاب) آمده است: «در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ای بدخواه ملت ایران به دنبال اختلاف‌افکنی و دوقطبی‌سازی جامعه با اجرای طرح نور بودند؛ مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامت بانویِ ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناخت بیشتری از دلایل فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طی روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهای تبهکار سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارت جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوع پیش گفته؛ گزارش‌های میدانی و اخذ نظرات مردمی در کنار حمایت‌های رؤسای محترم جمهور و قوه قضائیه، صداوسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایر نهادهایِ مسئول نشان‌دهنده شناخت مطلوب از نبض‌سنجی اجتماعی فراجا در اجرای طرح نور است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینی روزانه در شهرها نشان‌دهنده‌ حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت‌ زنان و بانوان سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندان عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت طرح نور به سمت هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهادهای متولی کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردان کارکنان سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّت مسئولین محترم و انجام بموقع وظایف دستگاه‌های مسئول، روند هوشمندسازی نیز، پُرشتاب‌تر به سرانجام مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.»

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱