رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

برخورد جدی دستگاه قضا با متصرفان اراضی ملی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۸۵۹۱۹
رئیس کل دادگستری مازندران،گفت: کسانی که قصد تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی دارند از قصد خود عدول کنند و فکر نکنند بی‌قانونی در مازندران حاکم است و باید بر این نکته تأکید کرد که برخورد ما جدی و قاطع است.
۱
plusresetminus
برخورد جدی دستگاه قضا با متصرفان اراضی ملی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، عباس پوریانی در حاشیه بازدید از یکی از اراضی ملی در ساحل نوشهر که مورد تصرف یکی از افراد قرار گرفته بود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این زمین وصل به دریا است  که دارای حریم ۶۰ متر است اما بخشی از زمین به مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مورد تصرف یکی از افراد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه زمینی که متعلق به منابع ملی است افراد به راحتی به خود جرات می‌دهند آن را در ید و تصرف غاصبانه  خود قرار دهند، افزود: با توجه به این مورد خاص، اداره کل منابع طبیعی ورود پیدا کرد و دعوای حقوقی مطرح کرده است که فعلاً در دادگاه بدوی حکم به نفع دولت صادر شده است و در مرحله تجدید نظرخواهی است.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: آنچه مهم است اینکه همه ما تکلیف داریم از اراضی ملی حفاظت کنیم زیرا جزو اموال انفال و متعلق به همه مردم است و همه دستگاه‌های متولی بخصوص منابع طبیعی که امین مردم محسوب می‌شوند نباید اجازه دهند افراد به زمینی که متعلق به دولت و مردم است تجاوز کنند و یک عده خودسرانه بدون اینکه مستنداتی داشته باشند آن را تصرف کنند.

پوریانی با تأکید بر اینکه ما به این موضوعات بسیار جدی ورود پیدا کرده و برخوردها هم قاطعانه خواهد بود، گفت:کسانی که قصد تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی دارند از قصد خود عدول کنند و فکر نکنند بی‌قانونی در مازندران حاکم است و باید بر این نکته تاکید کرد که برخورد ما جدی و قاطع خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی از اراضی ملی افرادی ساخت‌وساز انجام دادند و علیرغم اینکه حکم خلع ید و قلع و قمع  متصرفات صادر شده است اما منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای حکم اقدام نکرده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه عدم اجرای حکم باعث می‌شود شخص متصرف متنبه نشود و دیگران هم متجری شوند، گفت: پیگیر این موضوع خواهم بود و منابع طبیعی تکلیف دارد نسبت به اجرای احکامی که از سوی دادگستری صادر شده است اقدام کند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱