خشم مقدس ایرانیان در کف میدان؛

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه

تاریخ انتشارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۸۵۷۵۱
وقتی تمامیت کشور در جریان تجاوز خونین صهیونیست‌ها به کنسولگری کشورمان در سوریه مورد تعدی قرار گرفت و از خطوط قرمز جمهوری اسلامی مورد عبور شد، ضربه پهبادی و موشکی به مواضع نظامی صهیونیست‌ها آنچنان قاطع، شجاعانه وپشیمان‌کننده بود که به نظر می‌رسد می‌تواند بسیار پیشگیرانه باشد.
۰
plusresetminus
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ خویشتن‌داری یک کشور تا زمانی‌که خطوط قرمزش، که با منافع ملی آن کشور پیوند مستقیم دارد، مورد عبور قرار نگیرد و این خویشتن‌داری موجب تجری و گستاخی بیشتر طرف مقابل نشود، شاید قابل قبول و پذیرش باشد، اما وقتی تعداد تجاوزها زیاد شد و حتی فرد متجاوز از خطوط قرمز هم عبور کرد، دلالت به خویشتن‌داری حتی اگر از هر جریان و سازمان مللی باشد، جانبدارانه و تقویت‌کننده متجاوز و به نابودی کشیدن کشور مورد تجاوز است.

صهیونیست‌ها، که حیاء ندارند و گرگ صفت‌اند
صهیونیست‌ها هفت بار با ترور شخصیت‌ها و دانشمندان کشورمان با توسل به زور و قلدری، سازمان ملل و مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی برخی سران کشورهای حوزه خلیج فارس را واسطه برای خویشتن‌داری کشورمان دلالت می‌کردند و جمهوری اسلامی نیز براساس مصالح منطقه‌ای، واکنش در قبال تجاوزطلبی را مورد اغماض و تعویق قرار می‌داد.

تاکنون حملات تجاوزهای اسرائیل ایضایی و بعضاً از طریق عوامل جاسوسی آن‌ها در داخل کشور ما صورت می‌گرفت و یا ترور‌هایی که به صورت غیر مستقیم توسط عوامل خودشان انجام می‌شد، اما حمله نظامی رسمی به کنسولگری ایران در واقع حمله به سرزمین ایران و کشور ما تلقی می‌شد.

موضوع تعدی و گستاخی صهیونیست‌ها تا بدانجا رسید که بطور آشکارا و روز روشن با تجاوز به کنسولگری کشورمان و شلیک چند فروند موشک، هفت تن از مستشاران کشورمان در سوریه را به شهادت رساندند و باز هم به سیاق گذشته، به دامن کشورها و مقامات چنگ انداخته و خواستار وساطت برای عدم واکنش جمهوری اسلامی ایران به این تجاوز شدند.
اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران ناقض حقوق بین المللی است، مطابق ماده واحده کنوانسیون وین که ناظر بر روابط دیپلماتیک و قوانین مربوط  روابط کنسولی است، هر گونه اعمال زور و یا تهدید به صورت کلامی کنسولگری برخلاف قوانین بین المللی است و امکان طرح دعوی حقوقی در خصوص نقض قوانین بین المللی وجود دارد.

این جنایت و حمله تروریستی بیانگر توهین آشکار به اصل پذیرفته‌شده جامعه بین‌المللی، یعنی مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی است؛ اصل مشترکی که سنگ بنای روابط بین‌الملل به‌حساب می‌آید، به رسمیت شناخته می‌شود و مورد حمایت قرار می‌گیرد. با توجه به پیامدهای شدید این اقدام مذموم، می تواند منتهی به تشدید تنش ها در منطقه شود و بالقوه جرقه درگیری بیشتر میان دیگر کشورها ایجاد کند.

دفاع مشروع و حیاتی
اگر هر موجودی در قبال جان و حیات خود احساس مسئولیت نکند و درصدد حفظ خود و دفع خطرات از خود نباشد، واقعاً مستوجب ملامت و نابودی است.

در عرف جهانی، تجاوز به حریم کنسولی و سفارخانه، بمثابه تعرض به آب و خاک آن کشور تلقی شده و جامعه جهانی نیز به کشور مورد تجاوزگر این حق را داده که درصدد دفاع از خود و حمله به مهاجم کند که اگر چنین نکند، در واقع به متجاوز مجوز تجاوزات بیشتر را داده است.
قوانین بین‌المللی این اجازه را به ما می‌دهد که بعد از حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها که جزو خاک ما است، پاسخ مشروعی داشته باشیم.

عملیات ترکیبی و پیچیده «وعده صادق»، اولین عملیات ترکیبی پهپادی و موشکی در سطح گسترده علیه رژیم جعلی صهیونیستی بود که پایگاه های از پیش تعیین شده این رژیم را در هم کوبید.
طراحی فنی و دقیق این عملیات باعث شد که گنبد به اصطلاح آهنین از رهگیری این موشک ها و پهپادها ناتوان شود به گونه ای که بخش قابل توجهی از این پهپادها توانست به اهداف مورد نظر خود برسد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل تعداد قابل توجهی موشک کروز و بالستیک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آنها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

اگر شل بیاییم سفت می‌خوریم!
شهید حسن باقری، از فرماندهان تیزهوش و نابغه در دوران جنگ تحمیلی ۹ مهر سال ۱۳۶۱ و در جریان عملیات رمضان، سخنانی گفت که در بخشی از آن می‌خوانیم: «این یک زمینه‌ کلی است که ما اگر ول بکنیم خارجی‌ها ول نمی‌کنند. پس اگر ما سریع‌تر اقدام نکنیم معروف است می‌گویند اگر شل بیاییم سفت می‌خوریم، اگر ما سفت نیاییم مسلماً با ما سفت رفتار می‌کنند.»

شهید مهدی باکری روز سیزدهم اسفند سال ۱۳۶۲ طی عملیات بدر برای رزمندگان سخنرانی کرد. این ستاره درخشان دفاع مقدس در این سخنرانی گفته بود: «سلاح ما در مقابل دشمن سلاح مقاومت است، ایستادگی در مقابل دشمن است. باید با نهایت توان از این سلاح استفاده کنیم. تمام این صحبت‌هایی که می‌کنم آخر آن برمی‌گردد به اینکه خداوند به ما رحم کند، خداوند که استواری و مقاومت رزمنده‌ها را در مقابل کفار ببیند قطعاً یاری خواهد کرد و نصرتش را به ما خواهد داد.

شهید صیاد شیرازی به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع رزمندگان لشکر ۵ نصر و تیپ ‌۵۸ تکاور ذوالفقار، همزمان با اجرای عملیات والفجر ۱ در مقر تیپ امام صادق‌(ع) در هجدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ سخنرانی کرده و افزود: «ما در دورنمای هدفی که داریم برای این جنگ دیدمان محدود نمی‌شود به ریشه‌کن کردن متجاوزین از خاکمان و محدود نمی‌شود به اینکه فقط صدام را سرنگون بکنیم، به یاری خداوند روزی خواهد رسید که به شکرانه پیروزی و فتحی که خداوند ما را شایسته خواهد دانست و به ما می‌دهد و در کربلا ان‌شاءالله این جماعت را داریم، در آنجا تعهدمان قوی‌تر می‌شود برای ادامه مبارزات بر علیه مستکبرین منتها با سدی آهنی‌تر، سدی آهنی‌تر که مایه این سد آهنی‌تر از همین سدی که این‌جا است به اندازه کافی آن آسودگی و استحکام خودش را به دست آورده و به جهانیان نشان می‌دهد، الگوی کارشان می‌شود که اگر بخواهند می‌توانند زیر پرچم لااله‌الاالله با اطاعت از خدا و رهبریت خداگونه، آن‌ها هم در سرنگونی رژیم‌های فاسد و پوشالی مثل ما اقدام بکنند و موفق بشوند ان‌شاءالله.»

شهید حسن طهرانی مقدم، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب که قدرت موشکی و بازدارندگی امروز ما مدیون اوست، افق نگاه بلندی داشت که باید از آن تبعیت کرد. نگاهی که بر گسترش روز افزون قدرت دفاعی و بازدارندگی تأکید دارد. شهید طهرانی مقدم در یکی از سخنرانی‌هایش در دوران دفاع مقدس درباره فعالیت توپخانه ایران در جنگ گفته بود: «ما می‌بایستی همیشه استفاده صحیح از این سلاح را مدنظر داشته باشیم و به این دانشی که داریم اکتفا نکنیم. باید هر روز در جهت پیشرفت و بهبود کار توپخانه قدمی به جلو برداریم.»

اسرائیلی‌ها عرضه جنگیدن ندارند!
در ادامه این گزارش، روایتی از شهید همت درباره ضعف و سستی رژیم صهیونیستی در جنگ است.

کتاب «ماه تمام» سرگذشت‌نامه مستند از زندگی شهید شهید محمدابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) نوشته «گلعلی‌بابایی» است. در این کتاب آمده که شهید همت در یکی از جلسات قبل از عملیات سال ۱۳۶۲ گفته بود:«وقتی با حاج احمد متوسلیان به سوریه رفتیم، قرار شد ضمن هماهنگی با فرماندهان ارتش سوریه، در منطقه کوهستانی بقاع، از جبل الشیخ تا جبل باروک عملیاتی علیه واحدهای زرهی ارتش اسرائیل انجام بدهیم. میزان امیدواری برای زدن یک ضربه جانانه به اسرائیل در آنجا، خیلی زیاد بود. چرا؟ چون به خلاف عراقی‌ها که در به کار گرفتن زرهی بسیار قوی و حساب‌شده عمل می‌کنند، این اسرائیلی‌های پدرسوخته خیلی ناشی در بقاع ‌تانک‌هایشان را گسترش داده بودند. ما در کل مدت حضورمان در جنگ، یک چنین آرایش زرهی ولنگ‌ووازی ندیده بودیم. این بود که می‌دانستیم اگر در آنجا به این تانک‌ها بزنیم، پدرشان را درمی‌آوریم. اسرائیلی‌ها گیج و خنگ‌اند، هیچ هم عرضه جنگیدن ندارند.»

وعده صادق، تجربه‌ای بازدارنده و غرورآفرین
در تاریخ یک کشور و یک ملت، لحظاتی وجود دارد که از آنها به عنوان "لحظات طلایی"، یاد می‌شود و عملیات "وعده صادق"، از شیرین‌ترین و درس‌آموزترین اقدام تنبیهی بود که توانست ضمن غرورآفرینی و شادکردن دل ملت ایران و آزادگان جهان، برای سال‌های سال، ثبات و امنیت را برای ایرانیان تضمین کند.

این عملیات که به حق پاسخی دشمن‌شکن، پرصلابت، کوبنده و بازدارنده در مقابل تجاوز دشمن قسم خورده ایران اسلامی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی پس از حمله این رژیم منحوس و خبیث به کنسول‌گری ایران در کشور سوریه و به شهادت رساندن فرماندهان رشید سپاه اسلام بود؛ هم در حکم دفاع مشروع برای ملّت بزرگ ایران و هم موجب تجدید روح نشاط و امیدآفرینی در جهان اسلام و در دل تمامی آزادی‌خواهان جهان شده است.
در پی عملیات وعده صادق، حمایت فزاینده جهان عرب و مسلمانان از ایران و سیاست های آن علیه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دو چندان شده است، بطوریکه شبکه های اجتماعی با پست فعالان عرب در حمایت از ایران و عملیات تلافی جویانه کشورمان علیه اسرائیل، اشباع شده است.

«علی الزبیدی» کارشناس شبکه النجباء عراق در برنامه «جمله مفیده» درباره پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، گفت: برایمان آرزو بود که اسرائیل با این شدت در هم کوبیده شود.

 وی تأکید کرد: گفته می‌شود در پایگاه نفتالین، ۴۴ افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی کشته شده اند و وضعیت ۱۸ افسر دیگر نیز بسیار وخیم است.  الزبیدی افزود: این عملیات، برای مسلمانان و عرب‌ها در همه مناطق یک آرزو بود. این کارشناس عراقی تصریح کرد: ارزیابی‌های اولیه نشان دهنده آن است که میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی بر اثر حمله شب گذشته ۱.۳ میلیارد دلار بوده است.

الزبیدی با اشاره به خسارت وارده به اعتبار رژیم اشغالگر، گفت: قبل از این حمله، رژیم صهیونیستی از امنیت نسبی برخوردار بود و از سال ۱۹۴۸ تاکنون، هیچ کدام از حاکمان عرب به اسرائیل حمله نکرده است. بلکه آنها حافظان این رژیم بوده اند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱